کد مطلب:276494 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:134

تعجیل در امر فرج صاحب الزمان
اهتمام و مداومت در دعا برای تعجیل فرج مولای ما صاحب الزمان علیه السلام با شرایط آن به قدر امكان، سبب می شود كه این امر زودتر واقع گردد و ظهور سریع تر تحقق یابد، و پیش تر آن مهر تابان طلوع كند.

دلیل بر این معنی حدیثی است كه در بحار و غیر آن از عیّاشی از فضل بن ابی قرّه آمده كه گفت: شنیدم از حضرت ابی عبد اللَّه صادق علیه السلام كه فرمود: خداوند به ابراهیم وحی نمود كه برای او فرزندی متولد خواهد شد. پس آن حضرت این موضوع را با ساره در میان



[ صفحه 503]



گذاشت، ولی ساره گفت: آیا من خواهم زایید و حال آن كه پیرزن هستم؟ پس خداوند به آن حضرت وحی كرد كه: ساره خواهد زایید و اولاد او چهارصد سال به زحمت و رنج می افتند به خاطر این كه سخن مرا جواب گفت. امام صادق علیه السلام فرمود: پس هنگامی كه فشارها و شكنجه ها بر بنی اسرائیل طول كشید، چهل روز به درگاه خداوند ضجّه و ناله كردند. خداوند به موسی و هارون وحی فرمود كه آن ها را از فرعون خلاص نمایند پس صد و هفتاد سال را از آن ها برداشت.

امام صادق علیه السلام فرمود: «هكَذا أَنْتُمْ لَوْ فَعَلْتُمْ لَفَرَّجَ اللَّهُ عَنَّا فَأمَّا إِذْ لَمْ تَكُونُوا فَإِنَّ الأَمْرَ یَنْتَهِی إِلی مُنْتَهاهُ»؛ همچنین شما اگر انجام دهید هرآینه خداوند بر ما فرج خواهد داد ولی اگر چنین نباشید البته این امر تا آخرین مرحله را طی خواهد كرد. [1] .


[1] بحار الانوار: 131:52.